life in pink & red

Az élet néha kellemesen rózsaszín, néha meg bosszantóan vörös. Mosolyogni azért mindig tudni kell! :-)

Kedvenc blogok

Erkó blogja
Szerelmem, aki mindig megmondja a frankót. Ne vitatkozz vele!

Orsó blogja
Egy igazi nő írásai a világról - női szemmel

Lecsó blogja
A másik megmondó

Tanárúr blogja
Kirándulásokról, jó borokról, és az aranyos, okos diákokról...

Putyilov blogja
Férfiblog... :-)

Colos blogja
Agyalások és elmélkedések

Gaccsi blogja
Koktélok, póker, és minden más

Élet a Teszvesz és a Vatera után

2009.03.19. 16:37 | Cindy | 4 komment

Villámcsapásként ért a hír, mely szerint kedvenc aukciós portálomat, a teszvesz-t felvásárolta a vatera, és áprilistól mindkét oldalon csak x összegért cserébe lehet majd hirdetni. Eddig ingyen volt, csak bizonyos plusz szolgáltatásokért cserébe és az eladások után kellett jutalékot fizetni. Elmélkedtem, gondolkodtam, vajon mire jó ez a lépés, mert biztosan sok okos közgazdász dugta össze a fejét és fundálta ki, hogy ez így tuti lesz. De akárhogy is erőltettem az agyamban a tekervényeket, nem találtam nyomós érvet, ami alátámasztaná a döntés helyességét. Mert nézzük csak:

1. Kik hirdetnek a teszveszen/vaterán? - Többségében kismamák, munkanélküliek, diákok, vagy olyan csóringerek, mint én :), akik egy kis plusz bevételt remélnek megunt dolgaik eladásából.

2. Mennyiért lehet egy ilyen piactéren eladni ezt-azt? - Tapasztalatom inkább a ruhaneműk adás-vételében van, de több tízezres cuccok azért nem annyira kelendőek, lévén, hogy sok ember bizalmatlan. És lássuk be, ha mondjuk egy vadiúj lcd-tévét szeretnék, nem valószínű, hogy egy magánszemélytől fogom megvenni, még ha valamivel olcsóbban is adja, mint a műszaki üzletek többsége. Sokan próbálkoznak, de akinek sikerül, több hétig/hónapig is hirdethet, mire talál vevőt.

3. Mennyi ideig hirdetünk? - Hatalmas a kínálat, nagy az árverseny, így sokszor ez ember akár hosszú hónapokon keresztül hirdetgetheti a termékét, hetente, kéthetente újra felteheti ugyanazt a hirdetést. Aki elég kitartó, miért ne tenné?

Nemsokára azonban megváltozik minden. Lehet, hogy az agytröszt közgazdász szakemberek abban bíznak, hogy így szelektálhatják a hirdetéseket, és kiszűrhetik a komolytalan eladókat. De hát könyörgöm, ez nem erre lett kitalálva! Főleg nem Magyarországon, hogyan is működhetne? Mikor itt mindenki csóró, aki meg nem, az vagy nem reklámozza a cuccait netes piacokon, vagy olyan sóher, hogy a kétforintosait is beváltotta a bankban, mielőtt bevonták volna. Akkor ki fog fizetni? Azt mondják, majd nem lesz sok a díj. Aztán utánaszámoltam: ha van mondjuk 20 eladó termékem, fizetek 100Ft-ot. Jah, tényleg nem sok, de ha egy hónapig nem adok el semmit, majd jön egy élelmes vevő, aki leüti az egyik 200Ft-os akármit, mondhatni, a pénzmnél vagyok. Plusz a jutalék. Aztán mínusz. 

Úgyhogy, drága barátaim, miközben osztottam-szoroztam, gyorsan körül is néztem más szolgáltatóknál. Ezúton buzdítok minden teszveszes/vaterás polgárt arra, hogy regisztráljon a zsibvasar.hu-ra, mert szimpatikus, helyes kis oldal, és nem utolsó sorban, itt továbbra is ingyenes a hirdetés.

Megnéztem más oldalakat is: az adok-veszek.net elég gagyi. Erzsike néni kezdeményezése jó, de még sokat kell finomítani rajta. Az ittveddmegpiac.hu-n nem találtam meg az anyagiakra vonatkozó részt. Az aukcionator.hu Dévényi Tibi bácsi ajánlásával elvesztette a hitelét nálam, úgyhogy nem is vizsgálgattam sokáig. Van ilyen, hogy licitbox.hu, amiről először azt hittem, hogy meseoldal gyerekeknek. Nagyon színes. A licitportal.hu fizetős, meg is lehet, nézni, mennyi termék található az oldalon. A mennyiavege.hu kicsit becsapós, gyakorlatilag ez is vatera. A toplicit.com szimpatikus, komoly oldalnak tűnik, bár ugyancsak fizetős. Cégeknek nem lehet rossz biznisz, éves díj van (9500Ft), plusz a kiemelt hirdetések díjai. Létre lehet hozni webboltokat és van telefonos elérhetőség is. Utolsóként említem meg az advesz.com-ot, ami szerintem egy feltörekvőben lévő, ingyenes hirdetési portál. Ki tudja, lehet, hogy ez lesz a két címben szereplő áruház utódja? 

Nos, mindenki döntse el, egyetért-e a fentiekkel, vagy sem, átpártol-e más céghez, vagy sem. Én minden esetre ismerkedem a zsibvásárral, és remélem, sok hirdetőtársammal találkozom majd ott a közeljövőben. Részemről ennyi volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://keepsmiling.blog.hu/api/trackback/id/tr1001012274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cindy 2009.04.05. 01:47:19

@ittvettem.hu: Szia!
Még nem néztem, de köszi a tippet! :)

mikaferi · http://www.topaukciok.hu 2010.04.02. 20:41:48

Szia!

Az én oldalamon is szívesen látunk! :)
www.topaukciok.hu

Kellemes Ünnepeket!

MacChicken (törölt) 2010.08.03. 09:41:31

Szia!

A mi portálunk teljesen ingyenes, nincsen feltöltési díj, nincsen jutalék. Fórumunk is van, és lehetőség szerint minden kérést teljesítünk. Nézz be hozzánk!
licitbazar.hu

Üdv
süti beállítások módosítása